2013. augusztus 6., kedd

A hit és az ő fontossága

Professzor – Nem kételkedem abban, hogy jó és fontos hinni bizonyos dolgokban. Ugyanakkor sokszor elgondolkozom, helyes-e azt tartani, hogy a hit a legfontosabb?
Kapitány – Hát mi lehet fontosabb a hitnél. Igaz, hit nélkül is bármihez hozzákezdhetsz, de hiszed-e, hogy sikerre jut bármilyen vállalkozásában az, aki nem hisz.
Doktor – Érdekes kérdés, és érdekes lenne legelőször úgy megvizsgálni, hogy nem határozzuk meg a hit mibenlétét. Mert ugyebár, nem mindegy, hogy a vállalkozásom sikerébe vetett hit vagy valamilyen istenhit fontosságáról beszélünk.
Mester – Kapitány uram, jól sejtem, hogy te a hitet tartod a legfontosabbnak az ember életében?
Kapitány – Igen, Mester, szerintem a hit a legfontosabb!
Mester – És te, kedves Professzor asszony, mit tartasz a legfontosabbnak?
Professzor – Szerintem a tudás a legfontosabb.
Mester – És a fiatal Doktor kisasszony véleménye?
Doktor – Szerintem az akarat a legfontosabb.
Mester – Biztos vagyok, hogy ha lenne körünkben még néhány jó barát, megannyi további fogalom merülne fel. De nem vitás, hogy most a legfontosabbak hangzottak el.
Kapitány – Én is így gondolom, de mondd meg, Mester, szerinted melyik a legfontosabb?

Mester – Képzeljétek el azt, hogy egy ember leesik a hídról a folyóba. Nagy, mély és széles folyó. És senki nincs a közelben. Hát mi segítene leginkább a vízbe esett embernek: az erős hit, az erős akarat vagy a jó úszástudás? Mivel vérteztetnétek fel, mielőtt a hídra lépne, tudván a rá váró megpróbáltatásra?